quarta-feira, 13 de novembro de 2013

Kerana dia boleh!

Homenagem aos malaios que tem visitado nossas publicações diariamente.

Kira-kira tiga hari lalu, telah memukul berbual dengan dua adik-beradik dalam Kristus, perbualan disiram ketawa yang baik, makanan, bercakap wain yang baik, dan saya lebih menghargai niggas terlalu baik untuk berkongsi dengan mereka yang berjalan jalan ini dengan kami memanggil kehidupan. Lebih baik lagi apabila orang menghargai dan bahawa menurut Grace Melimpahkan yang membawa kami jalan yang sama.
Orang yang suka saya, cuba untuk berkongsi Injil dalam kesederhanaan dan kesempurnaannya, sudah tentu, seperti dalam mana-mana perbualan seperti itu selepas ketawa dan beberapa kenangan peristiwa dan orang-orang yang hidup dengan kita, ia adalah kembali kepada apa yang saya suka, dan Injil Apa yang membimbangkan saya yang paling realiti Jemaat di bandar saya, negara dan dunia.
Sana "Tetapi Leo,: Selepas beberapa ramblings tentang bagaimana kita melihat realiti Injil di Brazil, dalam realiti tertanam dalam diri kita, dengan adat dan budaya di mana kita tenggelam, keredaan bercakap kepada beberapa teologi tesis niggas bertanya kepada saya bahawa anda memahami bagaimana Gereja? "Malah soalan ini bagi saya, adalah agak mudah untuk menjawab, kita Gereja Universal, Katolik, Jemaah Gereja Saints di mana kita berada di sana, makan tengah hari satu pinggang cop, Gereja ini berkumpul, tetapi saya memahami soalan, yang saya faham ke perhimpunan cultuarmos dan memuliakan Tuhan dalam masyarakat Saints.
"Dan mereka terus sabar dalam doktrin rasul 'dan persahabatan, dan dalam memecahkan roti, dan dalam solat.
Dan ketakutan datang kepada tiap-tiap seorang, dan banyak keajaiban dan tanda-tanda yang dilakukan oleh para rasul.
Dan semua yang percaya bersama-sama, dan mempunyai segala-galanya yang sama.
Jualan harta benda dan barang-barang mereka, dan berpisah mereka kepada semua orang, kerana setiap manusia mempunyai keperluan.
Dan mereka, yang berterusan setiap hari dengan satu perjanjian di kuil, dan memecahkan roti di rumah mereka dan makan bersama-sama dengan gembira dan ikhlas,
memuji Tuhan, dan mempunyai memihak dengan semua orang. Dan setiap hari Tuhan ditambah ke gereja setiap hari orang-orang yang telah diselamatkan. "
Kisah 2:42-47
"Dan rasul-rasul memberi dengan kuasa yang besar, menyaksikan kebangkitan Tuhan Yesus: dan rahmat yang besar berada di atas mereka semua.
Tidak ada di sana di kalangan mereka yang tidak mempunyai: untuk semua yang tidak taat tanah atau rumah-rumah yang dijual mereka, membawa harga satu perkara yang telah dijual, dan diletakkan di kaki para rasul.
Dan pengedaran dibuat untuk setiap mengikut keperluan yang masing-masing mempunyai.
Jadi Yusuf, nama keluarga oleh Barnabas rasul (yang diterjemahkan Anak Galakan), seorang Lewi, semula jadi Cyprus,
mempunyai bidang, dijual, dan membawa wang dan meletakkannya di kaki rasul-rasul '. " Kisah 4:33-37
Seperti yang kita bercakap tentang Gereja hari ini dan kegagalan, saya teringat kedua-dua teks, saya mendapati diri saya berfikir tentang bagaimana gereja harus, cara kita perlu melayan saudara-saudara kita.
Saya tertanya-tanya, lebih dari sekali, apabila kita akan mengambil bahagian dalam masyarakat di mana tiada apa yang ketinggalan mana-mana saudara-saudara, di mana akan ada tidak perlu, di mana segala-galanya bersama.
Hari ini saya bertanya kepada diri sendiri, bagaimana saya boleh mendapatkan pada hari Ahad di rumah saya, mempunyai jadual sejuk soda, panggang periuk, lasagna, buah-buahan untuk anak perempuan saya dan keluarga dan akan menjadi betul-betul di sini di jalan saya di sana adalah saudara dalam iman, berdoa, meninggalkan makan telur supaya anak anda boleh makan.
Jadi hari ini kita akan menerbitkan Projek Akta, projek ini merupakan satu cubaan untuk kembali kepada asal-usul sebuah gereja di mana terdapat mereka yang memerlukan.
Saya ingin memperkenalkan anda kepada satu impian, impian GEREJA BERSAMA misi untuk membantu!
Bolehkah saya mengharapkan bantuan Gereja anda?
Leo Godinho

Nenhum comentário:

Postar um comentário